Enter your search terms:
Top

LOTOS – AKCJA MORŚWIN

LOTOS – AKCJA MORŚWIN

KLIENT

Grupa LOTOS S.A.

WYZWANIE

Mieliśmy jeden podstawowy cel – wzbudzenie refleksji mieszkańców, turystów i lokalnych mediów.

REALIZACJA

W weekend 23-24 sierpnia dla Grupy LOTOS i współpracującej z nią Stacji Morskiej IOUG w ramach naszej wspólnej kampanii „Kierunek Bałtyk” zorganizowaliśmy offline’ową „Akcję morświn”. Na plaży przy Bulwarze Nadmorskim w Gdyni ustawiliśmy figurę morskiego ssaka, który przypominał morświna lub walenia. Wykonały ją dla nas artystki z Akademii Sztuk Pięknych Marianna Marszałkowska oraz Marta Mittlener.

Rzeźba faktycznie przypominała żywe stworzenie i na tym oparliśmy naszą akcję informacyjną dla lokalnych i ogólnopolskich mediów, które szybko podchwyciły temat i zaczęły informować swoich odbiorców o tym, że morze wyrzuciło ciało dużego ssaka. W Internecie natychmiast pojawiły się artykuły prasowe (m.in. w „Gazecie Wyborczej„, Trojmiasto.pl, TVN24, a na miejsce przyjechały także ekipy telewizyjne TVP czy Polsat News). Na plaży szybko pojawili się ciekawscy mieszkańcy i turyści, na których czekaliśmy z pracownikami LOTOSU i stacji morskiej. Rozdaliśmy setki ulotek informacyjnych, z których wszyscy zainteresowani dowiedzieli się o „Kierunku Bałtyk”, zagrożeniach dla morskich zwierząt (przede wszystkim morświnów, gdyż jego bałtycka populacja grozi wyginięciem) i ptaków i o tym, co robić gdy spotkamy na plaży jedno z nich.

Wyzwanie powiodło się w stu procentach. Liczba osób, które przyszły zobaczyć morświna/walenia zrobiła na nas ogromne wrażenie i tylko utwierdziliśmy się w przekonaniu, że warto edukować społeczeństwo. O tym, co robić gdy spotkacie na plaży fokę lub morświna przeczytacie na stronie internetowej Kierunku Bałtyk.

Category

design, event, PR, social media